Bibliotek

Grorud skoles bibliotek, er i den gamle A-bygningen der det var gymsal tidligere. Mona Fjellstad er hovedansvarlig for biblioteket.

Skolen har fått midler fra Sparebankstiftelsen til oppgraderingstiltak. En elevgruppe har gitt innspill til hvordan de ønsker sitt drømmebibliotek. Planleggingen av oppgraderingen er igang.

I det store biblioteket vårt har vi et lite amfi der elevene kan samles til bokprat eller høytlesing. Her kan de også se film eller sitte å lese bøker.

Elevene på alle trinn er ivrige brukere av biblioteket når det er åpent for utlån. Vi ønsker å bruke biblioteket aktivt for å stimulere til lesing og øke elevenes lesekompetanse og leseglede. I biblioteket kan elevene låne bøker, sitte å lese eller spille spill. De kan også jobbe med tema- og prosjektarbeider og finne fagstoff i bøker.

Boksamlingen vår består av ca. 6000 bøker (fagbøker, skjønnlitteratur og billedbøker).

Åpningstider

Åpningstider: